Není pochyb o tom, že dnes je doba internetová. Existujeme nejen v reálném světě, ale také na síti. Nakupujeme zde, scházíme se zde s přáteli, sledujeme filmy či seriály. Není pochyb o tom, že internet nám umožňuje provádět prakticky veškeré běžné činnosti z pohodlí domova.
Je samozřejmé, že si tento fakt uvědomili také obchodníci. Poznali, že lidé chtějí pohodlí, a jsou ochotni si za něj mnohdy i připlatit. Navíc to otevírá nové možnosti komunikace se zákazníky. Proto dnes má prakticky každá firma, bez ohledu na svou velikost, internetovou stránku.
Mnohé z nich však zachází ještě dále a provozují internetový obchod. Zde si zákazníci vyberou zboží, které jim firma následně zašle prostřednictvím zvolené zásilkové služby. Obvyklá je samozřejmě Česká pošta, avšak v současné době nabízí své služby i mnoho jiných přepravců, jako je například Zasílkovna, PPL a podobně.
Ovšem provozovat obchod přes internet není tak jednoduché. I zde je potřeba dbát na to, aby vše zákazníka lákalo ke koupi. K tomu se používá mnoha postupů, jako je například SEO optimalizace eshopu. O co se jedná?
V podstatě jde o úpravu webové stránky s internetovým obchodem podle zásad SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Cílem je, aby se právě náš internetový obchod objevil po zadání určitého slova či fráze do kteréhokoliv z internetových vyhledávačů na jednom z prvních míst v seznamu výsledků.
Můžeme se ptát, proč je právě toto tak důležité. Odpověď zní, že se tím značně zvýší návštěvnost našeho e-shopu. A každý z těchto návštěvníků je potenciální zákazník. To platí v tomto případě ještě více, než u běžné firemní internetové stránky. Čím více lidí ji tedy navštíví, tím větší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Tím se nám samozřejmě zvýší zisk, což je samozřejmě náš hlavní cíl. Koneckonců, o peníze jde v podnikání především.